Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Δημοκρατία και Εκπαίδευση: Η πρόκληση της Ψηφιακής Τεχνολογίας


Το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει, στο πλαίσιο της Πράξης «Ακαδημία Πλάτωνος: η Πολιτεία και ο Πολίτης» ημερίδα με τίτλο Δημοκρατία και Εκπαίδευση: Η πρόκληση της Ψηφιακής Τεχνολογίας, με τη συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1η Δεκεμβρίου 2012 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, αποτελεί συνέχεια του προγράμματος «οι Διάλογοι των Αθηνών».



ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
-------
ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ 


ΣΑΒΒΑΤΟ, 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Γεώργιος Μπαμπινιώτης
Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών

10:00-11:30 1ηΣυνεδρία
Σταμάτης Μ. Κριμιζής
Johns Hopkins Applied Physics laboratory & Ακαδημία Αθηνών
Απομυθοποίηση της γνώσης για το διάστημα: ο αποφασιστικός ρόλος της
ψηφιακής τεχνολογίας

Εύη Σαχίνη
Προϊσταμένη Τμήματος Στρατηγικής και Ανάπτυξης, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)
Προετοιμάζοντας το Μέλλον του Κοινού μας Παρελθόντος: Καλλιεργούμε τον Ενιαίο Ανοικτό Ψηφιακό Χώρο για τον Ελληνικό Πολιτισμό και Παιδεία

Charlotte Roueché
Καθηγήτρια στο King's College του Λονδίνου;  Senior Research Fellow in Digital Hellenic Studies
Συμμετοχή στη γνώση: Διδάσκοντας τη Συμμετοχή

11:30-12:00 Coffee Break

12:00-13:30 2η Συνεδρία
Γεώργιος Μητακίδης
Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πάτρας και Πρόεδρος του DIGITAL ENLIGHTENMENTFORUM
Ψηφιακός Διαφωτισμός : Εκπαίδευση , Δικαιώματα και Εμπιστοσύνη

Donna Kurtz
Καθηγήτρια Κλασικής Τέχνης,  Senior  Research  Fellow  of  Oxford  e-research Center (OeRC)
Εκδημοκρατισμός της  «ελίτ» γνώσης:  Ανθρωπιστικές σπουδές στο
πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

Στυλιανός Χατζηπανάγος
Λέκτορας στο King’s College του Λονδίνου
Η σημασία της δημοκρατίας  και  αναδυόμενες νέες τεχνολογίες εκπαίδευσης στην ανώτερη εκπαίδευση: υπάρχουν στοιχεία σύγκλισης;

13:30-14:30 Γεύμα

14:30-16:00 3η Συνεδρία
Yves Jeanneret
Καθηγητής πληροφορικής και επικοινωνίας Université d'Avignon et des Pays deVaucluse
Προβληματισμοί για την κοινή πρόσβαση στη γνώση μέσω ηλεκτρονικών
υπολογιστών

Θανάσης Χατζηλάκος
Καθηγητής πληροφοριακών συστημάτων στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
και ακαδημαϊκός υπεύθυνος προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών
Το ψηφιακό χάσμα και οι υπολογιστές στα σχολεία: Γιατί η ανορθογραφία δεν αντιμετωπίζεται με spellers

Δημήτρης Γκούσκος
Επίκουρος Καθηγητής, Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την
Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών
Ανοικτή  διακυβέρνηση,  διαδραστική  αφήγηση,  συλλογικά  μέσα,  παιγνιώδης μάθηση: διαδρομές σε δίκτυα ανθρώπινης σκέψης

16:00 – 16.30 Coffee Break

16:30-18:00 4η Συνεδρία
Peter Meineck
Αναπληρωτής καθηγητής Κλασσικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ομότιμος καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Nottingham και ιδρυτής του  Aquila Theatre
Ψηφιοποιώντας  Τραγωδία: Νέες τεχνολογίες «μνημειοποίησης»

Μίλτος Μανέτας
Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης και διευθυντής του τομέα Νέων Μέσων στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης MACRO της Ρώμης.
Υπαρξιακό κομπιουτινγκ και ο καινούργιος ΜεσοςΝοτος

Ιωάννα Παπαδοπούλου
Aντεπ. μέλος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Harvard στην Ευρώπη (Ecole Normale, Paris) και ερευνήτρια στο Universite Libre de Brussels
The CHS-Harvard iMouseion Project: a digital environment for interdisciplinary
research and publications

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου